چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم


مرحله اول: پوستی تمیز و شفاف

روش های جذاب شدن صورت بدون آرایش

روش های جذاب شدن صورت بدون آرایش

۱- برای داشتن زیبایی بدون آرایش هر روز دو بار صورت خود را بشویید:

مراقبت از پوست یک عامل اساسی در زیبایی بدون آرایش است. پول و زمانی را که برای لوازم آرایشی و آرایش کردن صرف می کنید را به مراقبت از پوستتان اختصاص دهید. اول با استفاده از یک شستشو دهنده مناسب دوبار در روز، یک بار صبح و یک بار شب صورت خود را شستشو دهید.

  • این نکته را فراموش نکنید که بیش از دو بار در روز صورتتان را شستشو ندهید به این دلیل که شستشوی بیش از حد می­ تواند پوست شما را خشک و آزرده کند و به جای زیباتر کردن کار را بدتر کند.
  • یک رژیم و عملکرد روزانه پوستی برای صورتتان تدارک ببینید. هر عملکرد روزانه­ای که انتخاب کردید، به آن بچسبید و همیشه آن را ادامه دهید. عملکرد و رژیم روزانه خود را در صبح و در شب تکرار کنید.

 

آموزش زیبایی صوزت بدون آرایش

آموزش زیبایی صوزت بدون آرایش

۲– استفاده روزانه از مرطوب کننده:

همیشه بعد از شستشوی صورت از یک مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید. برای این کار یک مرطوب کننده با کیفیت مناسب برای مصرف روزانه انتخاب کنید (ترجیحا دارای ضد آفتاب) و هر روز پس از شستن صورت از آن استفاده کنید. یک مرطوب کننده اندکی قوی تر برای شب انتخاب کنید.

  • همیشه مرطوب­ کننده ای را انتخاب کنید که با پوست صورت شما سازگار داشته باشد. اگر شما حساسیت پوستی دارید، از نوع ملایم و غیر­معطر آن استفاده کنید. اگر شما مستعد جوش زدن هستید، نوع سبک و غیر­ روغنی را امتحان کنید.
  • پوست­های خشک ­تر باید از مرطوب­ کننده­ های سنگین ­تر استفاده کنند که اثر تسکین­ دهنده داشته و دارای مواد مغذی مانند روغن­های گیاهی یا روغن آلوئه­ ورا باشند.
آموزش لایه برداری پوست

آموزش لایه برداری پوست

۳-هفته­ ای یکبار از لایه ­بردار پوست استفاده کنید:

عمل لایه برداری سلول های مرده در سطح پوست را برداشته و صورت شما را شاداب­ تر و درخشنده ­تر می­ کند. اگر قصد دارید بدون آرایش زیبا شوید این کار باعث درخشندگی و سالم تر شدن پوست شما می شود. یک شستشو دهنده صورت با اجزاء مخصوص لایه­ بردار پیدا کنید که بتوانید حداقل یک­بار در هفته از آن استفاده­ کنید، اما برای گرفتن نتیجه بهتر ۲ تا ۳ بار در هفته این عمل را انجام دهید.

  • شما می توانید با استفاده از یک لیف حمام که با آب گرم آن را خیس کرده اید عملیات لایه برداری را انجام دهید به اینصورت که با ملایمت و در یک حرکت دایره­ای صورت خود را با لیف حمام ماساژ دهید. این گزینه خوبی برای افرادی است که دارای پوستی حساس به مواد تشکیل دهنده در انواع شستشو دهنده­ها دارند.
  • چه با استفاده از لایه ­بردار و چه با آب هرگز صورت خود را با فشار زیاد مالش ندهید. این کار پوست شما را خشک کرده و ترک­ های سوزش­ آوری در صورت شما ایجاد می­ کند که آخرین چیزی است که شما می­ خواهید.

 

محصول چوان سازی پوست

محصول چوان سازی پوست

۴-استفاده از تونر متناسب با پوست صورت:

تونر محصولی برای مراقبت از پوست است که اغلب نادیده گرفته­ می شود، در حالی که می­ تواند تاثیری شگفت­ انگیز دربهبود ظاهر پوست شما داشته باشد. تونر به بازیابی تعادل PH طبیعی پوست کمک می­ کند، همراه با مزایای بسیار دیگر که بستگی به نوع تونر دارد. دنبال تونری باشید که الکلی نباشد به این دلیل که کمتر پوست را خشک می­ کند و حتی به خروج ناهماهنگی از پوست کمک می­ کند.

  • به عنوان مثال، تونرها­ برای افرادی با پوست چرب یا مستعد آکنه طراحی شده ­است که می­تواند به حذف چربی اضافی پوست و منافذ کمک کند، درحالی که تونرهایی نیز موجود است که مخصوص پوست­­ های خشک است و می ­تواند به تسکین سوزش پوست کمک کند ودر عین­ حال از رطوبت اضافی ممانعت کند.
  • تونر مناسب برای پوست خود را می­ توانید هر روز پس از پاکسازی و قبل از استفاده از مرطوب کننده مورد استفاده قرار­دهید.
محصول مراقب پوست صورت

محصول مراقب پوست صورت

۵-همیشه آرایش خود را با استفاده از یک محصول پاک کننده صورت پاک کنید:

با وجود اینکه این مقاله درباره این است که چگونه بدون آرایش خوب به نظر برسیم،  اما ممکن است شما هر از گاهی آرایش کنید. این کاملا خوب است، اما فقط به­ یاد داشته باشید که قبل از خواب به­ طور کامل آرایش خود را پاک کنید. باقی ماندن آرایش در طول یک شب می ­تواند منافذ پوست را مسدود و منجر به­ جوش زدن صورت شما شود.

  • در این مواقع به جای شستن معمول صورت از یک محصول مخصوص پاک کننده آرایش، مانند پاک کننده ­های فومی یا­ کرمی­ استفاده کنید. برای تمیز کردن ریمل مژه و ابرو­، سایه­ چشم وخط­ چشم از یک پاک­ کننده مخصوص آرایش چشم استفاده کنید.
روش سنتی مراقبت پوست

روش سنتی مراقبت پوست

۶- استفاده از یک رژیم مناسب پوست برای از بین بردن جوش های صورت:

یکی از مهمترین دلایلی که خانم ها آرایش می کنند جوش صورت است، بنابراین اگر شما بتوانید از دست این جوش ها خلاص شوید، در صورت آرایش نکردن احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید. از یک رژیم دقیق مراقبت از پوست پیروی کنید که برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ و حذف هر گونه باکتری از سطح پوست مناسب باشد. از محصولات مخصوص پوست چرب یا مخصوص افراد مستعد آکنه استفاده کنید و به دنبال مرطوب کننده ها، ضد آفتاب ها و لوازم آرایشی باشید که غیر جوش زا باشند.

استفاده از کرم های لکه بر و ژل هایی که حاوی موادی مانند بنزوئیل پراکساید یا اسید سالیسیلیک هستند، برای پاکسازی آکنه بسیار موثرند.

اگر این اقدامات موثر نبودند، می توانید با مراجعه به یک متخصص پوست از یک کرم قوی تر، دارو و یا حتی از یک سری آنتی بیوتیک ها یا داروهای خوراکی استفاده کنید.

استفاده کرم ضد آفتاب

استفاده کرم ضد آفتاب

۷-همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، حتی اگر آن روز سرد، ابری و یا برفی بود، چرا که اشعه  UVB / UVA هنوز هم می تواند به پوست شما آسیب برساند. آسیب های نور خورشید به پوست، سن شما را بالاتر از  سن واقعی تان نشان خواهد داد و در موارد شدید می تواند به سرطان پوست و دیگر بیماری های پوستی منجر شود.

  • استفاده از کرم های ضد افتاب SPF 30 یا بالاتر را مد نظر داشته باشید و در صورت امکان یک کرم ضد آفتاب با SPF دو برابر را به عنوان یک مرطوب کننده استفاده کنید. این باعث می شود همیشه استفاده از ضد آفتاب را به یاد داشته باشید.
دست نزدن جوش صورت

دست نزدن جوش صورت

۸دست زدن بی مورد به صورت خود را متوقف کنید:

این عادتی است که بسیاری از مردم دارند و جدا می تواند کیفیت پوست را تحت تاثیر قرار دهد. فشار دادن نقاطی از صورت، مالش پیشانی و یا قرار دادن دست زیر چانه در حال استراحت از اعمالی است که چربی و باکتری را به پوست شما افزوده و باعث شکسته و چرب دیده شدن پوست شما می شود.

مالیدن صورت با دست همچنین می تواند باعث شل شدن و ایجاد چین و چروک زودرس در پوست شود. بنابراین، اگر شما می خواهید ظاهر پوست خود را بهبود ببخشید، دست زدن بی مورد به صورت خود را متوقف کنید.

راهکار داشتن پوست سالم

راهکار داشتن پوست سالم

۹– با داشتن بدنی سالم به پوست سالم می رسید:

برای داشتن بدنی سالم باید حداقل ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید، از نوشیدن حداقل ۵ تا ۸ لیوان (یک و نیم لیتر) آب در شبانه روز بهره ببرید. خواب کافی فرصتی مناسب برای بازیابی پوست است این عمل شما را سرحال و باعث می شود صورت شما بدون کبودی زیر چشم باشد، در حالی که آب آشامیدنی، آب مورد نیاز پوست را فراهم کرده و آن را از داخل به خارج سم زدایی و اسباب سوخت و ساز سلول های پوست را فراهم میکند.

مرحله دوم: استفاده از ابزار مرتب سازی

برای دیدن ادامه مراحل و اینکه از کدام ابزار استفاده کنید اینجا کلیک کنید

 

مرجع:

http://aramismode.com/beauty-without-makeup

 

آرایش, آرایش ترکی, آرایش عربی, آرایشگاه خوب برای میکاپ, آرایشگاه خوب برای میکاپ و شینیون, آرایشگاه میکاپ, بهترین آرایشگاه زنانه غرب تهران, سالن آرایش عروس, سالن عروس, قیمت آرایش صورت, قیمت میکاپ و شینیون, لیست سالن های زیبایی تهران, میکاپ وشینیون



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: